Aktualnie znajdujesz się na:

Wyszukiwarka

Edukacja

 

Historia mówiona jest interesującym narzędziem, po które mogą sięgać również nauczyciele. Wykorzystanie nagrań w ramach lekcji ma na celu poszerzanie wiedzy z wykorzystaniem dostępnej technologii. Na przykładzie historii konkretnego bohatera możemy opowiedzieć o ważnym wydarzeniu historycznym. Indywidualna, pełna emocji perspektywa opowieści służy zaciekawieniu uczniów, rozwijają ich dociekliwość oraz przybliża im przeszłość, co czyni ją bardziej zrozumiałą. Pobudza również w nich empatię i uwrażliwia ich na los drugiego człowieka. Wszystko to jest szczególnie ważne w sytuacji, gdy młodzież zdobywa informację głównie za pośrednictwem serwisów internetowych, filmów i gier. Zatem wykorzystanie notacji ma znaczenie w procesie rozwoju intelektualnego oraz emocjonalnego i społecznego.

Jednocześnie nauczyciel powinien czuwać nad tym, by fakty  historyczne nie uległy zniekształceniu. Wybór relacji powinien być dopasowany do dojrzałości, wrażliwości i ograniczeń (zarówno emocjonalnych, jak i poznawczych) uczniów.

  • Jeśli jesteście nauczycielami, chcielibyście wykorzystać relacje Świadków Historii w pracy z uczniami, do scenariuszy lekcji – napiszcie do nas. Postaramy sie pomóc, np. przygotowując dla Was konkretny fragment wspomnień dotyczący wybranego przez Was tematu czy wydarzenia.
  • Jeśli chcielibyście, byśmy przyjechali do szkoły i opowiedzieli o historii mówionej oraz nagrywaniu notacji, zachęcamy do kontaktu.

Zachęcamy nauczycieli, edukatorów  i uczniów do współpracy!

 

Scenariusze Lekcji:

Opcje strony

do góry